Corona en alle hectiek er omheen

 Het is alweer even geleden dat ik wat erop heb gezet. Hectische sinds Corona.

Maar ik ga weer beginnen met schrijven want ik mis het.

Alles is hectische sindsdien, ik werk al vanaf 13 maart 2020 thuis. Eerst dacht ik, flexx. Thuiswerken in mijn pyama. En in het begin was het ook zeker relaxt maar inmiddels zijn we al in Augustus en werk ik nog steeds thuis. Het ziet er naar uit dat het tot einde dit jaar nog wel zo zal zijn.

Ik mis mijn collega's de gezellige collega, de stille collega en de sagerijn Ja zelfs die. Via skype elkaar bellen op de maandacgochtend tijdens onze online meting kletsen we iets bij maar het is niet zoals het moet zijn.

Er is een hoop hectiek ontstaan rondom Corona. Mensen van verschillende leeftijden worden ziek, startend met klachten van een verkoudheid. Mensen vooral ouderen overlijden. En ik hou mij maar afzijdig van dit alles. Want o wee als je je mening verkondigt op internet. Mensen lezen wat ze willen lezen en begrijpen.

Gelukkig ken ik niemand die ziek is, of is overleden. Maar het is wel gek, anderhalve meter afstand houden en een mondkapje dragen waarvan beide kanten beweren dat ze wel en  tevens niet goed werken om Corona tegen te houden. En dan nog de theorie die je hoort in de winkelstraten dat Corona is los gelaten om de mensheid in te dammen. Wat moet je nog geloven.

Gelukkig ondanks dit Corona jaar, wat bijna klinkt alsof ik aan het schelden ben.

Hebben mijn vriend en ik een huis gekocht in Hellevoetsluis en ik wist echt niet, ik had me nooit kunen voorstellen of kunnen dromen een huis te kopen. Laat staan, samen met mijn vriend.

Eindelijk na jaren de verkeerde vriend uit te kiezen die mijn grenzen opzoekt en mijn grenzen overschreid. Heb ik iemand gevonden, komt mij eindelijk een goede toekomst tegemoed.

Bied hij mij de veiligheid en de zekerheid die ik al jaren zocht in de verkeerde types.

En ik mag maar hopen, in mijn handen knijpen dat dit wat ik nu heb, waar wij samen aan een nieuwe toekomst beginnen. De eerste stappen zijn al gezet. Dat dit van mij nog heel veel jaren mag duren.

Groetjes


Suzanne schrijft

Reacties