Toen ik je voor de eerste keer zag.


We hebben allemaal we die persoon die we de eerste keer zien, en we zijn gelijk van slag.
Soms dagenlang.
En soms heb je dat wel bij meer personen die je ontmoet in je leven.
Maar de eerste die jou dat gevoel gaf, die zul je niet vergeten.

Toen ik je voor de eerste keer zag.
Viel ik voor je lach.
Ik kon verdrinken in je ogen.
En je kwam terug in mijn dromen.

Ik voelde mij stoer en cool, omdat ik bij je mocht staan.
En wilde met jou overal naar toe gaan.

Je was de coole kikker, die blowde en met zijn bomberjack aan.
Ik was van jou helemaal in de waan.

En toen je mij voor het eerst kuste, ging mij hart sneller kloppen.
En wilde in jou al mijn liefde en energie stoppen.

En jaren later het contact weer herstelt.
En je bent nog steeds de persoon, die in mijn hart meetelt.

En ups en downs hebben wij ook in onze band gehad.
Maar nooit was ik je echt zat.

En nog steeds is niks fijners dan jou armen om me heen.
Want je kent me door en door, en je weet het ook meteen.
Als ik me niet goed voel, ben jij mijn luisterend oor.
Waar mijn hart bij jou ontdooit, als het weer eens vroor.

Want ik val zo nu en dan op de verkeerde types, en je waarschuwt me en bent boos dat ik dat doe.
Je gunt me het beste, al zijn mijn keuzes, soms nog stommer dan die van een koe.

Te goed hart.
Soms verwart.

En je weet ook dat al spreken we elkaar dagelijks of soms weken niet.
Dat als we elkaar spreken, het is alsof we elkaar gisteren nog hebben gezien.

En ik achter je sta, en als je het weer eens niet ziet zitten en je over het leven gaat zeuren.
Ik je altijd op wil beuren.

En je werkelijk veel voor mij betekend, en ook echt gek op je ben.
En ik de rust en kalmte vind in mijzelf, luisterend naar jou stem.


Veel liefs,

Suzanne Schrijft

Reacties